S pojmom „regionálny produkt“ alebo „regionálna značka“ sa už mnohí z vás určite stretli. Na Horehroní figuruje tento pojem pod názvom ,,Regionálny produkt Horehronie“, ktorý predstavuje istú značku kvality na označenie produktov a služieb so zaručeným pôvodom v regióne Horehronie a ich jedinečným vzťahom k samotnému regiónu.

Oblastná organizácia cestovného ruchu REGIÓN HOREHRONIE v tomto roku vyhlásila už v poradí šiestu výzvu k predkladaniu žiadostí na udelenie práv na používanie značky ,,Regionálny produkt Horehronie“, ktorá je udeľovaná poľnohospodárskym produktom, potravinárskym výrobkom, remeselným a iným spotrebným výrobkom s pôvodom v regióne Horehronie, ako aj ubytovacím, stravovacím a doplnkovým službám v cestovnom ruchu, ktoré sú poskytované v regióne Horehronie. 

Cieľom značky je podporiť kvalitné regionálne produkty a služby, ktoré reprezentujú región Horehronie, tradície, ľudí, kultúrne a prírodné dedičstvo a tiež produkty a služby, ktoré dotvárajú zážitok návštevníka a prehlbujú jeho záujem o región.  Regionálna značka je v prvom rade marketingový nástroj, ktorý sa zameriava na propagáciu regionálnych produktov a služieb, vrátane podpory ich predaja a sieťovania jednotlivých výrobcov v regióne. Neodmysliteľnou súčasťou jej poslania je nielen zvýšiť povedomie verejnosti o kvalitných lokálnych produktoch a službách na Horehroní či blízkom okolí, ale aj budovať vzťah k regiónu. Udelením práv na používanie značky tak producent/výrobca alebo poskytovateľ služieb získava marketingovú podporu, ktorú koordinuje  OOCR REGIÓN HOREHRONIE.

Slávnostné odovzdávanie certifikátov novým držiteľom regionálnej značky REGIONÁLNY PRODUKT HOREHRONIE, v rámci ukončenej šiestej výzvy, sa konalo v priestoroch Sky Baru, v Double Red Cars Museum. Spestrením večera bola výstava s produktami a výrobkami, ktoré sú ocenené regionálnou značkou, ako aj spevácke vystúpenie Fsk Bacúšan. Naopak vyvrcholením bola módna prehliadka s názvom Kruhy II. z dielne značky FakeFolk vychádzajúca z ľudového umenia, pričom jej výsledné produkty pôsobia novodobo.

 Tohtoročná výzva priniesla do radov regionálnych produktov a služieb 9 nových držiteľov s 11 novými výrobkami a produktami.

V rámci kategórie remeselných a spotrebných výrobkov boli ocenení:

  • Marián Jagerčík, ktorý tvorí zvonce, zvončeky a pracky na opasky nesúc praktickú hodnotu i kultúrny význam;
  • Dana Oravcová, ktorá vyrába zdravé prírodné vonné vosky a sviece zo sójového vosku, obohatené kvetmi z miestnych lúk a lesov;
  • Šimon Schwarzbacher, mladý remeselník, ktorý premieňa drevo na zázraky vo forme drevených misiek, lopárov a drobných dekoračných predmetov, čím ani najmenší kúsok dreva nevyjde nazmar;
  • Jaroslav Babic, ktorého ruky vedené tradíciou a láskou k remeslu, vytvárajú fujary a píšťalky rôznych dĺžok a ladení, ktoré v sebe nesú ozvenu pastierskeho života;
  • Renata Štipáková, ktorá vdychuje život bábkam a maňuškám, ktorými v nás prebúdza detskú predstavivosť a pozýva do sveta fantázie;
  • Viktória Smačková, ktorej ručne vyšívané obrázky v sebe nesú dušu minulosti vo forme farebných vzorov, inšpirovaných prírodou a ľudovými tradíciami;
  • Peter Vais, ktorého všestrannosť sa prejavuje v širokom spektre výrobkov od lopárov, podnosov, bytových dekorácii až po nábytok, doplnené epoxidovou živicou;
  • Katarína Žiak, ktorá pretvára studenú oceľ na jemnú krásu v podobe šperkov, zachytávajúc krehkú krásu tradičných motívov v modernom štýle;
  • Peter Raček, tvorca prírodných voňavých sviečok z včelieho vosku, ktoré ručne odlieva do foriem z taveného vosku alebo jemne tvaruje z včelích plátov.

 V kategórii poľnohospodárske a potravinárske produkty získali ocenenie:

  • Dana Oravcová, ktorá starostlivo zbierajú plody a rastlinky vypestované s láskou premieňajúc ich na ovocné a bylinkové sirupy i sušené bylinkové zmesi;
  • Peter Raček, ktorý z lásky k včelám vyrába v rodinnom včelárstve Med z Horehronia, ako aj obnôžkový peľ vo forme farebných granúl.

Noví držitelia sa tak môžu oficiálne prezentovať pod touto prestížnou značkou v podobe loga, ktorým je zvonček symbolizujúci tradíciami živé Horehronie. Členská základňa regionálnej značky ako aj samotný región sa aktuálne môže  pochváliť už 54 držiteľmi regionálnej značky, zoznam ktorých nájdete TU

 

 

2024_11_21_Certifikacia_6_vyzva_1
2024_11_21_Certifikacia_6_vyzva_2
2024_11_21_Certifikacia_6_vyzva_4
2024_11_21_Certifikacia_6_vyzva_5
2024_11_21_Certifikacia_6_vyzva_6
2024_11_21_Certifikacia_6_vyzva_7
2024_11_21_Certifikacia_6_vyzva_8
MV_Regioprodukt-event_20241121_9733